Miesiąc: Sierpień 2017

Placuszki z cukinii

Placuszki z cukinii

Składniki 500g cukinii cebula 3 łyżki mąki pszennej jajko sól, pieprz Sposób przygotowanie Cukinie ścieramy na tarce i lekko solimy. Cebulę kroimy w mała kostkę i podsmażamy na oleju. Cukinie odciskamy mocno z wody, dodajemy podsmażoną cebulę, jajko i mąkę. Ciasto musi być dosyć gęste. 

Kubuś z dyni

Kubuś z dyni

Składniki 300g dyni 2 jabłka marchew sok wycisniety z dwóch cytryn 500 ml wody miód Sposób przygotowania Dynie obieramy, wydrążamy pestki i kroimy w kostkę. Marchew i jabłka również obieramy i kroimy w niewielką kostkę. Wszystkie składniki przekładamy do garnka, dodajemy sok z cytryny i 

Spaghetti z sosem z pieczonych warzyw

Spaghetti z sosem z pieczonych warzyw

Składniki papryka cebula 2 cukinie 3 ząbki czosnku Sól Pieprz Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Z papryki usuwany gniazda nasienne. Czosnek i cebulę obieramy z łupin. Warzywa kroimy w mniejsze kawałki i układamy na blasze. Polewamy oliwą i posypujemy ziołami 

Placuszki szpinakowo cukiniowe

Placuszki szpinakowo cukiniowe

Składniki 2 średnie cukinie 100-150 g szpinaku (u mnie mrożony) 0,5 szklanki mleka 5 łyżek mąki pszennej 2 jajka cebula czosnek 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia (niekoniecznie) Sposób przygotowania Cukinie ścieramy na tarce, na dużych oczkach. Posypujemy łyżeczką soli i odstawiamy na kilka minut. Następnie 

Żelki z musu owocowego

Żelki z musu owocowego

Składniki szklanka musu owocowego (u mnie truskawki) duża łyżka żelatyny łyżka dżemu domowego lub innego słodu (cukier, ksylitol) Sposób przygotowania Mus owocowy podgrzewamy w rondelku z wybranym słodem. Kiedy zacznie wrzeć wsypujemy żelatynę i dokładnie mieszamy. Mus przelewamy do foremek na pralinki lub do dowolnego 

Domowe bułki do hamburgerów

Domowe bułki do hamburgerów

Najlepsze bułki do hamburgerów ! Przypominają te ze sklepu, ale są o wiele smaczniejsze, a przede wszystkim o wiele zdrowsze ! Składniki 500 g mąki pszennej szklanka mleka 50 g świeżych drożdży łyżeczka cukru dwie duże łyżki miodu dwie duże łyżki masła płaska łyżka soli 

Kotleciki mięsno-warzywne ugotowane na parze

Kotleciki mięsno-warzywne ugotowane na parze

Smaczne i zdrowe mięsno warzywne kotleciki. Idealny sposób na przemycenie warzyw do diety naszych dzieci. Składniki 500 g mielonej piersi z indyka marchewka mała pietruszka 50 g selera pół cebuli ząbek czosnku 2 jajka 5 łyżek bułki tartej 3 gałązki natki pietruszki posiekanej(tylko liście) sól, 

Placuszki z soczewicy

Placuszki z soczewicy

Soczewica to bardzo ważny składnik w diecie dziecka. Ma w sobie dużo żelaza i innych wartości odżywczych. Zapewnia duży przypływ energii i zmniejsza ochotę na słodycze. 100 g czerwonej soczewicy 2 pomidory obrane ze skórki cebula 2 ząbki czosnku marchewka jajko 0,5 szklanki mąki pszennej