Pulpeciki warzywne z kaszą jaglaną

Pulpeciki warzywne z kaszą jaglaną

Kasza jaglana jest zdrowa, smaczna i do tego tania. Jest kopalnią cennych pierwiastków m. in. żelaza, magnezu, miedzi. Zawiera nadzwyczaj dużo antyoksydantów chroniących nasz organizm przed zgubnym działaniem wolnych rodników.

Kasza jaglana w diecie dziecka:
– Można ją podawać już po 6 miesiącu.
– Jest bezglutenowa.
– Zmniejsza apetyt na słodycze.
– Usuwa nadmiar wilgoci z organizmu, dlatego świetnie sprawdza się podczas infekcji górnych dróg oddechowych.

Dobrej jakości kasze i inne zdrowe produkty znajdziecie –>TUTAJ

Składniki
100 g suchej kaszy jaglanej
mała cukinia
papryka
5 pieczarek
cebula
ząbek czosnku
2 jajka
100 g sera żółtego startego na tarce
przyprawy; curry, papryka słodka, sól, pieprz, koperek

Sposób przygotowania
Kaszę jaglaną przekładamy na sito i kilka minut przelewamy pod bieżącą wodą. Następnie gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odstawiamy do wystudzenia. Cebulę kroimy w małą kostkę, czosnek przeciskamy przez praske i podsmażamy kilka minut na oleju. Oczyszczone pieczarki kroimy w kostkę i dodajemy do zeszklonej cebuli. Cukinie ścieramy na tarce i dodajemy do reszty. Smażymy kilka minut, aż odparuje wodę. Kasze jaglaną przekładamy do miski. Dodajemy do niej wszystkie składniki ; ser żółty, paprykę pokrojoną w kostkę, bułkę tartą i farsz z patelni. Przyprawiamy do smaku (farsz jest bez jajek , więc możemy próbować). Na końcu dodajemy jajka, mieszamy i formujemy małe pulpeciki. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej pulpety. Pieczemy 15 min w 200 stopniach.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *