Czosnek

Czosnek

Czas szybko ucieka…niebawem koniec lata i dużymi krokami zbliża się wrzesień i jesień.
Powrót do szkoły, przedszkola, mniej słońca odporność naszych dzieci może spadać.
Warto ją wspomóc stosując naturalne metody zapobiegania infekcjom, zamiast tabletek witaminowych.
Jednym z naturalnych wspomagaczy odporności jest czosnek.
Czosnek jest warzywem bardzo cennym ze względu na różnorodne dobroczynne działania. Jest najbardziej znaną i popularną metodą wspomagającą organizm w walce z drobnoustrojami. Dzięki zawartości allicyny ma silne działanie antybakteryjne i jest naturalnym antybiotykiem. Dlatego jeśli to możliwe, warto włączyć go do diety dziecka. Czosnek można podawać w małych ilościach już od pierwszego roku życia.
Polecam samodzielne wykonanie np. masełka czosnkowego, którym możemy posmarować kanapkę.
Do kostki masła (musi być miękkie) dodaję 0,5-2 ząbka rozgniecionego czosnku, troszeczkę soli, wszystko mieszam i gotowe.
Jeśli nasze dziecko nie próbowało jeszcze tego warzywa warto zacząć od dodania małej ilości do potrawy. Wszystko zależy od dziecka jeśli zaakceptuje ten smak można podać większą ilość.

Należy pamiętać, że czosnek mimo pozytywnego działania na organizm może w zbyt dużych ilościach (zwłaszcza w przypadku delikatnego przewodu pokarmowego dziecka) powodować wzdęcia i nadmierne wydzielanie kwasu żołądkowego.

Polecam także samodzielne wykonanie sosu czosnkowego. Mój synek zaakceptował i bardzo lubi ten smak.

Sos czosnkowy

*1 duży jogurt naturalny
*2-4 ząbki czosnku (w zależności jak intensywny smak lubimy i jak duże są ząbki czosnek)
*pęczek koperku
*sól, pieprz

Jogurt przekładamy do miseczki, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, posiekany drobno koperek, doprawiamy do smaku, mieszamy i gotowe ☺

Zamiast koperku można użyć pietruszki, która jest bogata w witaminę C, a także niweluje smak czosnku.

Jeżeli nasze dziecko jednak dopadnie infekcja, warto wspomóc leczenie syropem czosnkowym – stary babciny sposób.

Stosuje się go np. w leczeniu przeziębień u dziecka, chorych zatok, przewlekłych nieżytów oskrzeli. Jest bogaty w składniki mineralne, zawiera m.in.: wapń, mangan, żelazo, cynk, fosfor, chlor, jod oraz witaminy: B1, B2, C. Syrop czosnkowy ma jednak dość nieprzyjemny smak i nie wszystkie dzieci go zaakceptują, myślę że jednak warto spróbować.

*8 ząbków czosnku
* 2 łyżki miodu
* cytryna

Do słoika wrzuć 8 ząbków czosnku, włóż 2 łyżki miodu, pokrojoną połówkę cytryny (wcześniej umytą i sparzoną wrzątkiem), wyciśnij sok z drugiej połówki i wlej szklankę przegotowanej zimnej wody. Słoik dobrze zakręć, zamieszaj i wstaw miksturę na dobę do lodówki. Przecedź.

Dawkowanie:

2–3 razy dziennie po 1–2 łyżeczki. Powyżej 2. roku życia.

Może Wy macie w swoich zbiorach babcine przepisy na syrop czosnkowy?

Żródło:

5 sposobów na odporność


https://pediatria.mp.pl/lista/94811,czosnek-w-diecie-dziecka
https://mamotoja.pl/domowe-syropy-5-przepisow-na-syrop-dla-dziecka,choroby-przedszkolaka-artykul,5812,r1p1.html



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *