Muffinki z komosą ryżową

Muffinki z komosą ryżową

Komosa ryżowa (quinoa) jest zaliczana do 'super foods', czyli niezwykle zdrowych i korzystnych dla naszego organizmu produktów. Zawiera substancje, dzięki którym wykazuję działanie przeciwalergiczne, przeciwgrzybiczne i przeciwwirusowe. Quinoa to źródło pełnowartościowego białka, więc jest idealnym pokarmem dla wegetarian, wegan i małych dzieci. Komosa ma lekko orzechowy smak, dlatego nadaje się zarówno do deserów jak i do dań głównych. Możemy ją stosować jako składnik sałatek, dodatek do zup czy bazę do dziecięcych kaszek. Ja przygotowałam z niej muffinki, które świetnie nadają się na śniadanie lub przekąskę.

Składniki

2 dojrzałe banany

2 jajka

50 g suchej komosy ryżowej

1,5 szklanki płatków owsianych błyskawicznych

garść daktyli lub 2-3 łyżki miodu

100 g jabłek lub truskawek

do jabłek polecam dodać łyżeczkę cynamonu

Sposób przygotowania

Komosę przesypujemy na gęste sito i przelewamy kilka razy wodą. Przekładamy do rondelka, dolewamy 1,5 szklanki wody i zagotowujemy. Wyłączamy gaz i pod przykryciem trzymamy 15 minut, aż napęcznieje. Banany rozgniatamy widelcem. Jabłka lub truskawki kroimy w kostkę. Ugotowaną komosę łączymy z płatkami owsianymi. Wbijamy jajka i dorzucamy resztę przygotowanych składników. Na końcu dosładzamy miodem lub pokrojonymi w małą kostkę daktylami. Wszystko dokładnie mieszamy. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Masę przekładamy do foremek na muffinki i pieczemy 25 minut. Smacznego!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *